Friday, May 7, 2010

Rakyat WAJIB saman "Pakatan Rakyat"



"Peruntukan yang dikatakan RM4 juta memang besar sebab dikira dengan perbelanjaan sewa bangunan berkenaan. “Nasib baik sewa bangunan di Kelantan, kalau sewa di Putrajaya lagi besar perbelanjaannya, kita ni kena kira biar betul dan jelas,” ujar Husam lagi.

- Jawapan Husam terhadap kickdefella


Sepatutnya rakyat kelantan boleh menyaman kerajaan negeri kerana telah mengabaikan dan mensabotaj kebajikan dan sosio ekonomi mereka kerana selama ini terpaksa memangkah PAS atas dasar mempercayaai bulat-bulat segala temberang yang di war-warkan oleh para pemimpin atasan PAS terutama Husam Musa.

Rakyat harus mendesak Musa memberitahu rakyat dari mana dia memperolehi wang sebanyak RM4 juta untuk membiayai gerakan perang saraf. Kenapa wang tersebut tidak di salurkan kepada golongan yang memerlukan seperti apa yang dilakukan oleh kerajaan pusat (wang ihsan)

Rakyat Malaysia juga boleh menyaman Musa kerana cuba menyembunyikan perkara yang sebenar (melibatkan jumlah wang yang besar) apabila beliau mengeluarkan kenyataan seperti di bawah:

"Rakyat tidak perlu mempersoalkan di mana peruntukan itu diambil dan jangan berfikir sebagaimana pemimpin Umno berfikir"

“PAS sering dibantu oleh jutawan serta golongan korporat yang ingin mendapat keredhaan Allah di atas apa yang mereka belanjakan,”

Kerana itu, tambahnya mereka sering membantu PAS dalam sumber kewangan untuk membantu perjuangan parti itu dalam menegakkan syiar Islam di negara ini

kenapa beliau harus bersikap double standard apabila setiap kali kerajaan pusat membentangkan bajet tahunan maka pihak pembangkang boleh pulak mempersoalkannya? seolah-olah rakyat dipaksa menutup mata jika kerajaan negeri berbelanja sakan termasuk menggunakan wang rakyat (peruntukkan tahunan dari kerajaan pusat) oleh pemimpin totok PAS

membantu?? YA! membantu kroni-kroni jutawan yang semakin 'kaya'wan dan ahli-ahli ko'parat' balak
membolot dan menyamun hasil negeri dengan tidak mempedulikan nasib rakyat di negeri sendiri. Menegakkan syiar islam hanyalah mitos tahyul untuk mengabui mata rakyat agar melihat PAS sebuah parti maksum di luar kulit saja manakala di dalam bak bangkai mayat!

Jika sebelum ni husam tak mengaku dia terlibat sama kini dia dah gali kubor sendiri. ternanti-nanti juga jawapan dari setiausaha akhbar wali selipar dan timbalan speaker DUN berkaitan cabaran syed azidi yang seterusnya.

Ketua Komunis DAP pulak mengambil kesempatan mencurah minyak tanah kedalam api. apa kurangnya penglibatan salahlaku wang peruntukan PAS dan DAP di Selangor?? Klick. Bodoh baghal punya ketua komunis keparat! ekekeke

PASRAEL & DAPig SUCKING RAKYAT BLOOD!!

6 comments:

  1. puak fuckatan lembu pun pandai main songlap2

    ReplyDelete
  2. salamm

    husam tersepit dengan kenyataan sebelum ni. sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke dalam kawah nasik juga

    ReplyDelete
  3. MENJADI PERSOALAN BILA HUSAM MASIH TAKMAU JELASKAN DARIMANA DIA DAPAT DUIT SEBANYAK TU?

    HMMMM MUSYKIL BETUL...

    ReplyDelete
  4. ntah r dah ramai blooger citer pasal penipuan ni tapi rakyat kelantan camtu gak. nak kata taksud ngan pas ntah r.. kalau r penduduk kelantan ni bangun n juangkan apa yang dah prmimpin mereka lakukan.. rasanye pemimpin pas slps ni xbrani nak kuar hadis utk kelentong rakyat dia lagi. camne pun just c aje r..

    ReplyDelete
  5. Itu sebabnya kerajaan PAS Kelantan bersungguh2 mahu royalti minyak. Nasib baiklah kerajaan pusat tak berikan wang ehsan melalui kerajaan negeri. Kerajaan Pusat boleh terus agih2kan wang ehsan itu terus kpd rakyat Kelantan shj.

    ReplyDelete
  6. mungkin n.ajis rasakan diri dia kebal dari cemuhan rakyat kerana dia ada pangkat wali.
    oleh sebab tu dia pandang tindakan husam sebelah mata saja sehingga sekarang

    selepas ini pas bolehmenukar slogan seperti berikut. "menghalalkan matlamat demi menidakkan hak rakyat"

    ReplyDelete

My Blog List